Press Release Details
2018.06.05
アプリではじめるIoTアパート経営「TATERU Apartment(タテルアパートメント)」の開発・運営を行う株式会社TATERU(本社:東京都渋谷区/代表取締役CEO:古木大咲/証券コード:1435、以下当社)の子会社である株式会社TATERU bnb(代表取締役:大城崇聡、以下TATERU bnb社)は、業界で初めて(※1)民泊家電長期保証サービス「bnb CARE」を開始いたしましたので、お知らせします。
業界初!民泊家電長期保証サービス「bnb CARE」を開始!
TATERU bnb社では、アプリでかんたんIoT民泊運用「TATERU bnb」の開発・運営をはじめとした「bnb kit(スマートロック・チェックインパッド・TRIP PHONE)」の開発・レンタルなど、IoTを活用した様々な民泊運用サービスの提供を行っております。当社グループでは、IoTで民泊施設をスマート化する「bnb kit」を導入したアパートを展開しており、これまでに14施設の企画開発、運営委託を受注(内、9施設の開発を開始)しています。
この度TATERU bnb社では、ホストの皆様がより安心して民泊運用を行えるよう、民泊家電長期保証サービス「bnb CARE」を開始しました。TATERU bnb社でこれまで提供していた、建物や設備什器を対象に補償する火災保険(※2)に加えて、当サービスでは、民泊施設に設置する家電製品を対象に延長保証を行い、合計5年間の長期保証を行います。当サービスでは、掃除機や洗濯機、冷蔵庫などの一般家電に加えて、スマートロックやセキュリティカメラなどのIoT家電も対象(※3)としています。なお、当社グループで提供するIoT民泊アパートでは、今後「bnb CARE」を標準サービスとして提供いたします。
今後もTATERU bnb社では、民泊運用におけるサービスの拡充および新しいソリューションの開発を行うことで、さらなるIoT民泊アパートの展開を行ってまいります。
※1 当社調べによるものです。
※2 建物・設備什器を対象にした火災保険は、引受損害保険会社による補償です。
※3 故障原因によっては、保証対象外となる可能性があります。
IoT民泊アパート「TATERU bnb」とは
TATERU bnb社が企画するIoT⺠泊アパート「TATERU bnb」とは、FIT(※)のニーズに対応した新しい形の⺠泊施設です。近年増加している旅行スタイルであるFITは、移動や宿泊のコストを抑え、食事や観光などの体験型サービスを重視する傾向が強くなってきています。この施設では、1室4名まで宿泊することができるため、一人あたりの宿泊コストを抑えることが可能となり、より自由度の高い旅行を計画することができます。さらに、旅行者向けIoTデバイス「TRIP PHONE」の貸出により、24時間いつでもどこでもトリップコンシェルジュを通じたレストラン予約や交通案内、観光案内など、FITの快適な旅をサポートすることができます。
※ FIT(Foreign Independent Tour)とは、団体旅行やパッケージツアーを利用することなく個人で海外旅行に行くこと。
「bnb kit」とは
「bnb kit」とは、IoTで民泊運用のコストを抑え、運用業務を効率化します。また、IoTの活用により、宿泊者へのサービス提供を行うことができ、満足度の向上や他施設との差別化を図ることができるサービスです。民泊施設には、4つの方法で解除できる「スマートロック」をはじめ、宿泊者情報の取得やタブレットでのチェックインが可能な「チェックインパッド」、旅行者向けIoTデバイス「TRIP PHONE」の3つの「bnb kit」を標準装備しています。
最先端のIoTデバイスを搭載したTATERU bnb社の民泊施設では、さまざまなシーンでIoTデバイスを活用し、スムーズな民泊運用を可能にします。また、宿泊者に「TRIP PHONE」を無料でレンタルし、施設周辺のおすすめ飲食店などの紹介や予約、交通機関の案内やタクシーの予約など滞在中のさまざまなご要望をトリップコンシェルジュが24時間多言語対応することで、宿泊者によって快適な旅行環境を提供します。
TATERU bnb社では、国内外の旅⾏客に安⼼安全な宿泊サービスと快適な旅⾏環境を提供するとともに、今後は「bnb kit」を通じて蓄積されたデータベースを元に、ビッグデータを活⽤したIoT⺠泊運⽤における新たなソリューションの開発と提供を⾏ってまいります。
「TATERU bnb」
報道関係者様のお問合わせ先
TATERU 広報課
TEL:03-6721-0720 MAIL:pr@tateru.co
2018.06.05
TATERU bnb, Inc. (representative director: Takatoshi Ogi; “TATERU bnb”), a subsidiary of TATERU, Inc. (head office: Shibuya-ku, Tokyo; representative director/CEO: Daisaku Furuki; securities identification code: 1435; “the company”), announces the introduction of “bnb CARE,” the industry's first*1 long-term warranty for Minpaku home appliances.
Industry's first long-term Minpaku home appliance warranty!
TATERU bnb delivers a broad range of IoT-based Minpaku management services including developing and operating App-based IoT Minpaku management “TATERU bnb” and developing and renting “bnb kit” (SMART LOCK, CHECK-IN PAD, TRIP PHONE). The group has deployed apartments featuring “bnb kit,” which enables Minpaku facilities to be convenient with IoT. It has been awarded contracts for planning, developing and managing 14 facilities (including 9 facilities already under development).
TATERU bnb introduced “bnb CARE,” a long-term warranty for Minpaku home appliances, to provide hosts with peace of mind in Minpaku facility operation. In addition to the fire insurance*2 TATERU bnb has offered to cover buildings and furnishings, the new service delivers extended warranty for home appliances at Minpaku facilities, providing a total of up to five years of long-term protection. This warranty covers general home electronics such as vacuum cleaners, washing machines, and refrigerators as well as IoT devices such as SMART LOCK and security cameras. IoT Minpaku apartments provided by the group will come standard with “bnb CARE.”
TATERU bnb will continue deploying IoT Minpaku apartments by enriching Minpaku operation service and developing new solutions.
※*1 According to the company's study
*2 Fire insurance for buildings and furnishings is provided by a general insurance underwriter.
*3 This warranty may not cover damages arising from some causes.
About IoT Minpaku Apartment “TATERU bnb”
IoT Minpaku Apartments “TATERU bnb” designed by TATERU bnb are the new form of Minpaku facilities addressing the FIT* needs. FIT, an increasingly popular travel style, represents the tendency of travelers to minimize moving and accommodation expenses and focus on experience-based services such as food and sightseeing. These facilities accommodate four persons per room, reducing accommodation cost per person and enabling more flexible trip planning. “TRIP PHONE,” a rental IoT device for guests, allows comfortable FIT experience including restaurant booking, public transport information, and sightseeing information through chat concierge anytime and anywhere around the clock.
* FIT (foreign independent tour) is a style of travel without involving group or packaged trips.
About “bnb kit”
“bnb kit” utilizes IoT to minimize the cost of Minpaku operation and enable more efficient facility management. Providing guests with services using IoT, facilities can improve the satisfaction levels of guests and differentiate themselves from other facilities. Minpaku facilities are equipped with “bnb kit” consisting of “SMART LOCK”, which supports four unlocking methods, “CHECK-IN PAD” for obtaining guest information and checking them in on a tablet, and “TRIP PHONE” IoT device for travelers.
Featuring cutting-edge IoT devices, TATERU bnb’s Minpaku facilities use IoT devices in diverse scenarios to enable smooth Minpaku facility operation. Besides, “TRIP Concierge” provides guests with comfortable travel environment around the clock in multiple languages, through free “TRIP PHONE” rental, to meet the diverse requests of guests during their stay such as recommending and booking nearby restaurants and bars, providing public transport information, and reserving a taxi.
TATERU bnb is committed to providing domestic and international travelers with safe and secure accommodation services and comfortable travel environment. In addition, it will also develop and offer new solutions of big-data-oriented IoT Minpaku management, based on databases accumulated through “bnb kit.”