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アプリでかんたんIoT民泊運用「TATERU bnb」 ゲストの信用スコアを可視化する「bnb SCORE」の開発を開始! エルズサポートからデータ提供

2018.06.07

アプリではじめるIoTアパート経営「TATERU Apartment(タテルアパートメント)」の開発・運営を行う株式会社TATERU(本社:東京都渋谷区/代表取締役CEO:古木大咲/証券コード:1435、以下当社)と子会社である株式会社TATERU bnb(代表取締役:大城崇聡、以下TATERU bnb社)は、エルズサポート株式会社(本社:東京都新宿区/代表取締役:藤田潔、以下エルズサポート)からデータ提供(※1)を受け、ゲストの信用スコアを可視化する「bnb SCORE」の開発を開始しますので、お知らせいたします。

ゲストの信用スコアを可視化する「bnb SCORE」の開発を開始!

エルズサポートは、家賃債務保証事業を中心として、同社が保有するインフラをフルに活用した様々なサービスを展開している企業です。
TATERU bnb社では、アプリでかんたんIoT民泊運用「TATERU bnb」の開発・運営をはじめとした「bnb kit(スマートロック・チェックインパッド・TRIP PHONE)」の開発・レンタルなど、IoTを活用した様々な民泊運用サービスの提供を行っております。
この度当社グループでは、ゲストの信用スコアを可視化する「bnb SCORE」の開発を開始します。当システムは、ビッグデータを活用し、機械学習させることで、信用スコアの出力をオートメーション化するAIシステムです。ソーシャルメディアやブログから収集したプロフィール情報(趣味・嗜好など)や行動履歴に加え、当社が保有する約4万件の属性データやアクテビティ(※2)、さらにはエルズサポートの保有する約40万件の属性データやアクテビティなどの定性的データを、データベースに蓄積し機械学習させることで、スコアリングモデル(※3)を生成し、信用スコアを出力します。TATERU bnb社の運営するIoT民泊アパートでは、日本人宿泊者の割合が6割(※4)を超えており、今後は当システムを無人運営施設などで利用することで、ゲストの質を見極め、不正利用を防止、トラブル回避につなげます。
今後もTATERU bnb社では、民泊運用におけるサービスの拡充および新たなソリューションの開発を行うことで、さらなるIoT民泊アパートの展開を行ってまいります。
※1 提供されるデータは、匿名化の処理を施したものです。
※2 ユーザーの過去の職業や行動など、変化するステータス情報です。
※3 機械学習によってビッグデータから生成される、AIシステムの基盤となる成果物です。
※4 直近3ヶ月間のデータによるものです。

IoT民泊アパート「TATERU bnb」とは

TATERU bnb社が企画するIoT⺠泊アパート「TATERU bnb」とは、FIT(※)のニーズに対応した新しい形の⺠泊施設です。近年増加している旅行スタイルであるFITは、移動や宿泊のコストを抑え、食事や観光などの体験型サービスを重視する傾向が強くなってきています。この施設では、1室4名まで宿泊することができるため、一人あたりの宿泊コストを抑えることが可能となり、より自由度の高い旅行を計画することができます。さらに、旅行者向けIoTデバイス「TRIP PHONE」の貸出により、24時間いつでもどこでもトリップコンシェルジュを通じたレストラン予約や交通案内、観光案内など、FITの快適な旅をサポートすることができます。
※ FIT(Foreign Independent Tour)とは、団体旅行やパッケージツアーを利用することなく個人で海外旅行に行くこと。

「bnb kit」とは

「bnb kit」とは、IoTで民泊運用のコストを抑え、運用業務を効率化します。また、IoTの活用により、宿泊者へのサービス提供を行うことができ、満足度の向上や他施設との差別化を図ることができるサービスです。民泊施設には、4つの方法で解除できる「スマートロック」をはじめ、宿泊者情報の取得やタブレットでのチェックインが可能な「チェックインパッド」、旅行者向けIoTデバイス「TRIP PHONE」の3つの「bnb kit」を標準装備しています。
最先端のIoTデバイスを搭載したTATERU bnb社の民泊施設では、さまざまなシーンでIoTデバイスを活用し、スムーズな民泊運用を可能にします。また、宿泊者に「TRIP PHONE」を無料でレンタルし、施設周辺のおすすめ飲食店などの紹介や予約、交通機関の案内やタクシーの予約など滞在中のさまざまなご要望をトリップコンシェルジュが24時間多言語対応することで、宿泊者によって快適な旅行環境を提供します。
TATERU bnb社では、国内外の旅⾏客に安⼼安全な宿泊サービスと快適な旅⾏環境を提供するとともに、今後は「bnb kit」を通じて蓄積されたデータベースを元に、ビッグデータを活⽤したIoT⺠泊運⽤における新たなソリューションの開発と提供を⾏ってまいります。

エルズサポート概要

社名   :エルズサポート株式会社
設立   :2007年7月18日
資本金  :90百万円
代表取締役:藤田 潔
所在地  :〒169-0072 東京都新宿区大久保3-8-2 新宿ガーデンタワー13階
事業内容 :家賃債務保証業務

「TATERU bnb」

https://www.taterubnb.jp/

報道関係者様のお問合わせ先

TATERU 広報課
TEL:03-6721-0720 MAIL:pr@tateru.co

“TATERU bnb” App-based IoT Minpaku Management Starts Developing “bnb SCORE” for Visualizing Guests’ Credit Scores! Data Provided by Ls Support

2018.06.07

TATERU, Inc. (head office: Shibuya-ku, Tokyo; representative director/CEO: Daisaku Furuki; securities identification code: 1435; “the company”) and its subsidiary TATERU bnb, Inc. (representative director: Takatoshi Ogi; “TATERU bnb”) announce the development of “bnb SCORE” for visualizing guests’ credit scores using data*1 provided by L's SUPPORT Co.,Ltd (head office: Shinjuku-ku, Tokyo; representative director: Kiyoshi Fujita; “L's SUPPORT”).

Starting developing “bnb SCORE” for visualizing guests’ credit scores!

L's SUPPORT provides rent liability guarantee service and diverse other services fully utilizing its own infrastructure.
TATERU bnb delivers a broad range of IoT-based Minpaku management services including developing and operating App-based IoT Minpaku management “TATERU bnb” and developing and renting “bnb kit” (SMART LOCK, CHECK-IN PAD, TRIP PHONE).
The group starts developing “bnb SCORE” for visualizing guests’ credit scores. Based on AI, this system automates credit score output through machine learning using big data. It generates a scoring model*2 and output credit scores by building a database through machine learning using qualitative data including guests’ profile information(hobbies, preferences, etc.) and behavioral history from social media and blogs as well as about 40,000 attribute data and activities*3 owned by the company and about 400,000 attribute data and activities owned by L's SUPPORT. At TATERU bnb’s IoT Minpaku Apartments, more than 60%*4 of guests are Japanese. By using this system at unmanned properties, owners will be able to assess the quality of guests and avoid fraudulent use and troubles.
TATERU bnb will continue deploying IoT Minpaku apartments by enriching Minpaku operation service and developing new solutions.
*1 Provided data will be anonymized.
*2 It is generated from big data through machine learning and serves as the foundation for the AI system.
*3 Variable status data such as users’ past jobs and behaviors
*4 Based on data in the last three months

About IoT Minpaku Apartment “TATERU bnb”

IoT Minpaku Apartments “TATERU bnb” designed by TATERU bnb are the new form of Minpaku facilities addressing the FIT* needs. FIT, an increasingly popular travel style, represents the tendency of travelers to minimize moving and accommodation expenses and focus on experience-based services such as food and sightseeing. These facilities accommodate four persons per room, reducing accommodation cost per person and enabling more flexible trip planning. “TRIP PHONE,” a rental IoT device for guests, allows comfortable FIT experience including restaurant booking, public transport information, and sightseeing information through Trip concierge anytime and anywhere around the clock.
* FIT (foreign independent tour) is a style of travel without involving group or packaged trips.

About “bnb kit”

“bnb kit” utilizes IoT to minimize the cost of Minpaku operation and enable more efficient facility management. Providing guests with services using IoT, facilities can improve the satisfaction levels of guests and differentiate themselves from other facilities. Minpaku facilities are equipped with “bnb kit” consisting of “SMART LOCK”, which supports four unlocking methods, “CHECK-IN PAD” for obtaining guest information and checking them in on a tablet, and “TRIP PHONE” IoT device for travelers.
Featuring cutting-edge IoT devices, TATERU bnb’s Minpaku facilities use IoT devices in diverse scenarios to enable smooth Minpaku facility operation. Besides, “TRIP Concierge” provides guests with comfortable travel environment around the clock in multiple languages, through free “TRIP PHONE” rental, to meet the diverse requests of guests during their stay such as recommending and booking nearby restaurants and bars, providing public transport information, and reserving a taxi.
TATERU bnb is committed to providing domestic and international travelers with safe and secure accommodation services and comfortable travel environment. In addition, it will also develop and offer new solutions of big-data-oriented IoT Minpaku management, based on databases accumulated through “bnb kit.”

About L's SUPPORT

Name: L's SUPPORT Co.,Ltd
Established: July 18, 2007
Capital: 90 million yen
Representative Director: Kiyoshi Fujita
Location: 13th floor, Shinjuku Garden Tower, 3-8-2, Okubo, Shinjuku-ku, Tokyo 169-0072
Business: Rent liability guarantee service

「TATERU bnb」

https://www.taterubnb.jp/

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